mandag den 1. maj 2006

Generalforsamling i FEI

Danmark fik ikke sin første internationale formandspost i idrætsverdenen ved dagens generalforsamling i Kuala Lumpur.

FEI’s nye formand er H.K.H. Prinsesse Haya Al Bint Al Hussein(Jordan). Med valget af H.K.H. Prinsesse Haya får FEI en markant og viljestærk person i front. Prinsessen, der er 32 år, er uddannet ved bl.a. Oxford Universitet og har redet internationale konkurrencer siden hun var 13 år. Hun deltog ved OL i Sydney i 2000 og ved Verdensmesterskaberne i 2002 i springning. Prinsesse Haya er medlem af IOC’s aktivkomité og hun var den første kvinde, der blev Goodwill-ambassadør for FN’s World Food Programme.

Generalsekretær Britta Riis siger fra Kuala Lumpur, ”H.K.H. Prinsesse Benedikte har gjort en stor indsats for ridesporten i valgkampen. Vi har fået en utrolig flot markedsføring af Dansk Ride Forbund og af Danmark, men det har desværre ikke været nok. Vi er kede af det lige nu, men vi må fokusere på den værdifulde indsigt vi har fået i FEI-forhold og vi må glæde os over den erfaring, kampagnen har givet os”.

Formand for Danmarks Idræts-Forbund Kai Holm siger, ”Jeg er ked af, at man efter så professionel en kampagne, som Dansk Ride Forbund har ført, ikke kan få valgt en dansk formand. Men når man ser, hvilke løfter der er givet internationalt i denne kampagne, så viser det, hvilke kræfter vi er oppe imod, når det gælder så indflydelsesrige poster. Men det betyder også, at man ikke skal lade det meget seriøse arbejde, der er gjort, gå til spilde. Nu skal alle gode kræfter sættes ind på at få indflydelse”.

H.K.H. Prinsesse Hayas Manifest kan læses her

(Kilde: Dansk Ride Forbund)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar